Friday, May 4, 2012

kerana mulut...aishhh~~

Assalamualaikum u olss

minggu nih dah banyak mengajar aku
supaya sentiasa beringat
bahawasanya terlajak perahu boleh diundur
tapi, kalau dah terlajak kata...hanya tuhan yg tahu

ni kisah bukan kisah aku
tapi ni kisah ttg org dikeliling aku
spt yg kita tahu
mengumpat tu tak baik yer kawan2
sb, bahananya....hohohoh....i dont believe it

nak ceta panjang pon aku tak berani
takut, aku plak dituduh ngumpat secara online, kikiki
tapi apapon, apa yg aku tgk smalam
btol2 menjadi pengajaran utk sumer bini2 kat flat nih
iaitu open table siang malam 
boleh membawa kepada pergaduhan....

jadi lebey baik ditudung sombong kerana memerap di rumah
dari diserang kerana suka berkata pasal orang...

sekian~~

ps: maaf, cerita banyak tergantung~ lalla

18 comments:

aiEz said...

sama2 kita jaga tuturkata,hee..
risau jer kalau salah cakap,hati orang kan lain2..kang kita lain,nada kita cakap dengar macam marah@kutuk ke..risau

Anum said...

ye la mulut nie kena kena jaga fikir sebelum berkata-kata

ikatankasihku said...

samalah ngn akak dulu, ms duduk flat, suka memerap,itu lbh baik

anitadiana said...

sesamalah kita mengingati..kak ita lebih suka berdiam diri,duk di rumah..klau kenduri gi kejap ,tolong lebih kurang dan balik...takut gaduh-gaduh ne..

shedameor said...

sambung cerita pleasee :)

sissyira said...

salam

mulut org payah nak jaga.hoho

adan said...

bila tggl di kawasan kejiranan mulut tak reti diam ni kena byk bersabar gak..

OdahOne OdahOneBizz said...

yup setuju! kdg2 better duk kt dlm umh drpd duk kt luar rumah bkumpul ramai2 smbil mengumpat...kita just kuar umh & jmpa jiran tetangga utk benda yg penting jek coz tkut nnti org kata kita kera smbang pulak...tp sebenarnya org yg mengata tu lg sumbang mambang...hoho...melepaskn geram gak ni

Cik Yatt said...

mulut..mulut..mulut.. mcm2 hal bole jdi sbb mulut

imie fatiema © said...

setuju sgttt.better tutup mulut drp peramah terover nnt mcm2 lukakan hati org..

syiela said...

bila berkumpul ada je citer yang kuar.. mula bergossip baik memerap je

Asrul "iLham" Sany said...

lepak rumah layan B lagi best kannnn

dhiera said...

ooo..dapat agak pasal ape~

Namee Roslan said...

em kadang2 kalau melepak rumah bukan beerti anti sosial. tapi untuk elakkan dr bercakap hal orang dan elakkan org prasangka pada kita.kdg2 kita jumpa kawan pun dah mula gossip pasal org. so tak baik. hehe

Selendang Merah said...

Betul tu baek duk rumah..biar lah owg kata kita nie sombong ke apa..tapi sebenarnya kita nk cuba elakan benda2 yg tak patut...^^

budak penjara said...

best la ngumpat..tapi kesan dia tu yg memedihkan..hehe

محمد شهريل القنيطري said...

ehem..ingt x lagi siapa kita??hehe..apa kabar org sana??sihat??

Bobo said...

ooo...entri kat atas tu psal entri ek? ni la susahnya nak bercampur kan..