Sunday, August 8, 2010

Ramadhan ini kami bertiga



Buat pertama kalinya dalam tahun ini selepas 3 tahun bersama suami, kami akan menjalani Ramadhan yang ketiga bersama putri yang tersayang. Mungkin ini adalah anugerah yang amat ternilai yang tiada tolok bandingnya. Kasih dan sayang yang dikecap selama ini dapatlah kami kongsi bersama anak yang tersayang, biarpun putri kami ini belum boleh berpuasa namun rasa kasih dan cintanya kami kepada Islam membuatkan kami kepingin mengajar si putri tentang puasa dan rahmatnya.

Dengan berkat dan keredhaannya, kami bersyukur yang puasa kali ini semakin terang dan indah bagaikan anak bulan yang semakin terang dicurahi cahaya keimanan dan kesuciannya. Terasa seronok kali ini bila mahu menyambut puasa, walaupun hati ini kadangkala teringat akan arwah abah yang sudah hampir 6 tahun meninggalkan kami namun kasih sayang kami tetap akan bersama abah walaupun sampai ke akhirnya. Segala doa dan harapan kami curahkan kepada abah agar abah bahagia di sisiNya, Tuhan yang maha Esa, Allah s.w.t.

Sekali lagi aku ingin mengucapkan selamat menyambut bulan Ramadhan, semoga Ramadhan kali ini membawa seribu kenikmatan dan keinsafan buat umat manusia khususnya umat Islam yang teristimewa. Amin Ya Rabbal Alamin.

No comments: